preskoči na sadržaj

Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac

Login
Tražilica
Koliko je sati?
Od vrtića, do srednje

Nagrada grada Karlovca

Dobitnici smo Nagrade grada Karlovca

Oglasna ploča
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 400
O našem gradu

   

Kalendar
« Studeni 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Plan i program za OŠ

Brojač posjeta
Ispis statistike od 19. 10. 2015.

Ukupno: 36439
O projektu

Projekt poticanja i promocije čitanja *

Ovaj projekt započet je 2013.g. (2013. proglašena je  godinom čitanja naglas  s ciljem isticanja važnosti čitanja naglas u razvijanju čitalačkih navika i vještina među djecom) suradnjom  OŠ Budaševo-Topolovac-Gušće i OŠ bratov Polančičev Maribor. 

Cilj projekta je promocija čitanja nacionalnih književnosti kroz razvoj svih vrsta pismenosti, a književna djela čitaju se naglas u skladu s Odlukom Europske organizacije za promicanje čitanja EU READ. 

Projekt se provodi u hrvatskim i slovenskim osnovnoškolskim knjižnicama. U hrvatskim se školama čitaju prijevodi slovenskih autora,  a u slovenskim hrvatskih autora. Književna djela čitaju se naglas  i povezuju  s Nastavnim planom i programom. Sudjeluju cijeli razredi, interesne skupine i nastavno osoblje. Za završni susret, koji se u pravilu organizira potkraj nastavne godine, pripremi se kraći program kojim se prikaže djelo koje se čitalo. Projekt pored čitanja i obrade književnog djela sadrži i istraživački rad u kojem učenici istražuju povijest, kulturu i znamenitosti kraja škole partnera.  Voditelji povežu dvije škole (jednu hrvatsku i jednu slovensku) koje zatim kroz nastavnu godinu međusobno surađuju.  Škole partneri same dogovaraju koja će djela čitati, koji će razredi/interesne skupine sudjelovati te kada i gdje će organizirati završnicu projekta. Na završnom susretu  jedni drugima prezentiraju djela koja su čitali i aktivnosti kojima su čitanje popratili, međusobno se bolje upoznaju te razmjene iskustva i dojmove. Škola domaćin  organizira turističko razgledavanje mjesta kako bi učenici upotpunili svoja istraživanjem, stečena znanja.

CILJEVI PROJEKTA:

  • promicanje i poticanje čitanja naglas
  • promocija školske knjižnice
  • razvijanje svijesti o važnosti i utjecaju  čitanja naglas
  • razvoj čitalačkih sposobnosti i vještina
  • razvoj svih vrsta pismenosti
  • promocija hrvatske dječje književnosti,  jezika,  povijesti i kulture
  • upoznavanje djela slovenske dječje književnosti, jezika, povijesti i kulture
  • uporaba novih medija u interpretaciji književnog djela
  • bogaćenje jezika i razvoj kritičkog mišljenja
  • kreativno i suradničko korištenje Informacijsko-komunikacijske tehnologije
  • ovladavanje metodama istraživačkog rada
  • unapređivanje vještina i sposobnosti javnog nastupa
  • promocija europskog identiteta

 * Tekst je preuzet sa stranice Čitanje ne poznaje granice-Branje ne pozna meja

Ove školske godine u projektu sudjeluje 48 osnovnih škola, a naša škola  partner u projektu je OŠ "Milke Šobar Nataše" - Črnomelj.

ČITANJE NE POZNAJE GRANICE - BRANJE NE POZNA MEJA

2017. /2018.

I ove školske godine smo se uključili u međunarodni projekt  „ Čitanje ne poznaje granice - Branje ne pozna meja“. Koordinator projekta je Đurđa Guštin, dipl. defektolog - prof. savjetnik.

SURADNICI NA PROJEKTU:

Uz koordinatoricu Đurđu Guštin na ovom  međunarodnom projektu u partnerstvu s učenicima i kolektivom OŠ Milke Šobar Nataše iz Črnomlja sudjelovale su  nastavnice Marijana Kolić, prof. defektolog s učenicima od 1.- 4. razreda, Ana Kalčić, prof. logoped s učenicima od 5. do 8. razreda , Dubravka Lenuzzi, prof. rehabilitator i Andreja Lekić, prof. rehabilitator s učenicima srednje škole. Medijski prikaz  i prezentiranje aktivnosti provodi Dubravka Kocanjer, prof. defektolog.

U projekt su se uključili svi učenici škole prema svojim mogućnostima i interesima. Birali smo autore koji pišu zanimljive sadržaje za djecu i mlade. Odabir je pao na spisateljicu Desu Muck i Frana Levstika.  Niži razredi OŠ i OOS  obrađivali su djelo Frana Levstika Tko je Videku napravio košuljicu. Viši razredi OŠ i SŠ čitali su  djela Dese Muck: Anica i sportski dan, Sama kod kuće,  Mjesečeva kći i Lažljiva Suzi.

Projekt smo započeli izradom loga i plakata ovogodišnjeg projekta kojeg su izradili učenici 3. razreda SŠ .

Učenici 3. i 4. razreda čitalili su priču Tko je Videku napravio košuljicu autora Frana Levstika.

   

Učenici 6./7. razred čitali su i analizirali priču književnice Dese Muck Anica i sportski dan.

  

Srednjoškolci su uživali u zgodama i nezgodama likova romana Sama kod kuće, Mjesečeva kći i Lažljiva Suzi, kao  i u zanimljivom  druženju.

  

ČITANJE NE POZNAJE GRANICE - BRANJE NE POZNA MEJA 2017. /2018. šk.g.

6.OOS

I ove smo se godine uključili u projekt - Čitanje ne poznaje granice, obradom priče slovenskog pisca Frana Levstika : " Tko je Videku sašio košuljicu ". Nakon čitanja i razgovora o tekstu,koji se djeci jako svidio , izradili smo lutke od papira na štapiću koje su prikazivale likove iz priče. S lutkama smo izveli kratki igrokaz koji je djeci još više približio temu priče.

ČITANJE NE POZNAJE GRANICE - BRANJE NE POZNA MEJA 2016. /2017. šk.g.

ČITANJE NE POZNAJE GRANICE - BRANJE NE POZNA MEJA

Ove školske godine ponovno smo se uključili u međunarodni projekt  „ Čitanje ne poznaje granice - Branje ne pozna meja“. Koordinator projekta je Đurđa Guštin, dipl. defektolog, učitelj mentor.

Logo ovogodišnjeg projekta izradili su učenici 3. razreda SŠ uz vođenje razrednice Mirande Pijuk edukacijskog rehabilitatora,

SURADNICI NA PROJEKTU:

Uz koordinatoricu Đurđu Guštin na ovom  međunarodnom projektu u partnerstvu s učenicima i kolektivom OŠ Milke Šobar Nataše iz Črnomlja  aktivno rade Marijana Kolić, prof. defektolog s učenicima od 1.- 4. razreda, Ana Kalčić, prof. logoped s učenicima od 5. do 8. razreda i Dubravka Lenuzzi, prof. rehabilitator s učenicima srednje škole. Medijski prikaz  i prezentiranje aktivnosti provodi Dubravka Kocanjer, prof. defektolog.

PREDSTAVLJANJE PROJEKTA

Ove godine u okviru projekta učenici naše osnovne škole  i skupina čitat će na glas djelo književnice Ele Peroci „Maca Papučarica“, a srednjoškolci  pjesme Stanka Vraza „ Đulabije“.

Kao uvod i zagrijavanje za ovaj vrijedan projekt učenici srednje škole pročitali  su izbor  pjesama Stanka Vraza iz  Đulabija.

Učenici 5. razreda kao poticaj na čitanje priče odglumili su  igrokaz „ Maca Papučarica“.

 

Moj kišobran može biti balon 

VIII. razred uključio se  u projekt: Čitanje ne poznaje granice, Branje ne pozna meje.

Čitali smo : - Moj kišobran može biti balon -.

Spisateljice: Ele Peroci.

Priču smo pročitali izražajno i  prepričali sadržaj priče. Analizirali smo likove i izdvojili glavni lik – Jelku. Naglasili smo njene osobine i karakter lika.

Definirali smo pouku priče i prenijeli je u naš život, našu stvarnost.

Doživljaj priče se očituje u njihovoj  zadaći:

          KAD BI JA IMAO ČAROBAN ŠEŠIR ?

 

Maca Papučarica

U sklopu projekta "Čitanje bez granica" je dana 09.02.2017. godine s učenicima 1. i 3. OOS obrađena priča "Maca Papučarica" slovenske autorice Ele Peroci. Priča je prilagođena sposobnostima učenika kojima se jako svidjela te su pokazali veliki interes i aktivnost u radu što je rezultiralo razumijevanjem poruke koju priča šalje. 

      

Maca Papučarica

U međunarodni projekt „ Čitanje ne poznaje granice-Branje ne poznaje meja“, aktivno i s velikim veseljem, uključili su se polaznici posebnog programa za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnog života i rada , uz podršku voditeljice Svijetlane Vuljanić, profesora defektologa glasnim čitanjem, ilustracijom i dramatizacijom priče Maca Papučarica, slovenske spisateljice Ele Peroci.

 

   

   

  

Maca Papučarica u PSP-u

„Maca Papučarica“ Ele Peroci pobudila je maštu i kreativnost i u PSP-u. Učenici osnovne škole, polaznici produženog stručnog postupka rado su pročitali zgode djevojčica i dječaka i naslikali  kako su ih oni doživjeli.

Maca Papučarica u 2. i 3.razredu

Učenicima 2. i 3. razreda Macu Papučaricu izražajno je pročitala učiteljica Marijana Kolić.

  

Stanko Vraz: Đulabije

Učenici  srednje strukovne škole Centra u okviru međunarodnog projekta  „ Čitanje ne poznaje granice - Branje ne pozna meja“ odabrali su za čitanje djela  i proučavanje života pjesnika Stanka Vraza.

Prvi razred srednje strukovne škole proučavao je životni put Stanka Vraza. S velikim interesom su čitali o nastanku poznate zbirke pjesama „Đulabije“, ljubavnim problemima pjesnika, te izradili plakat o pjesnikovu život i radu.

Nakon glasnog čitanja „Đulabija“ razgovarali su i iznosili osjećaje koje su stihovi pobudili. Svoj doživljaj prenijeli su na papir, naslikali linijama i plohama. Nastala su prava mala umjetnička djela. 

                                                            

Posjet Gradskoj knjižnici

U sklopu projekta "Čitanje ne poznaje granice" i čitanja djela slovenskih autora, učenici 2. razreda srednje škole  posjetili su Gradsku knjižnicu. Razgledali smo izložbu slika i djela France Prešerna. Čitali smo Sonetni vijenac i uživali.

Tisuću puta lijepa

Tisuću puta lijepa naziv je priče slovenske spisateljice Ele Peroci. Uz pomoć ilustracija i dramatizacije učenici 5., 6. i 8. razreda obradili su tekst priče te na taj način dali svoj doprinos međunarodnom projektu " Čitanje ne poznaje granice- Branje ne pozna meja".

  

Završen je još jedan ciklus vrijednog projekta "Čitanje ne poznaje granica - branje ne pozna meja". 25.travnja našu školu posjetili su učenici i nastavnici iz partnerske škole "Milke Šobar Nataše" iz Črnomlja. Dočekala ih je vrijedna ekipa koja je za tu prigodu pripremila puno aktivnosti. Goste smo upoznali s našom školom, programima koji se u njoj odvijaju. Pripremili smo za goste lutkarsku predstavu i interaktivnu radionicu na temu djela koja smo čitali u protekloj godini. Nakon boravka u školi, zajedno smo posjetili Gradsku knjižnicu. Razgledali smo njezine odjele, zabavili se zanimljivim društvenim igarama na hrvatskom i slovenskom jeziku koje su za nas pripremili ljubazni domaćini. Kao krunu druženja, poveli smo goste u Aquatiku - slatkovodni akvarij, čiji su stanovnici oduševili i goste, a i naše učenike koji su im bili pratnja na ovom lijepom druženju. Na rastanku, dogovorili smo nastavak suradnje za iduću školsku godinu.

 

ČITANJE NE POZNAJE GRANICE - BRANJE NE POZNA MEJA 2015.g.

Pridružili smo se i postali dio velike obitelji u međunarodnom projektu „ Čitanje ne poznaje granice - Branje ne pozna meja“. Koordinator projekta je stručni suradnik edukacijski rehabilitator i knjižničar Franca Puškarić.

Logo Centra na ovu temu izradili su učenici petog, sedmog i osmog razreda OŠ uz podršku Mirande Pijuk edukacijskog rehabilitatora, voditeljice produženog stručnog postupka.

 

Čitanje u našem Centru
Oton Župančić, "Časni koledari"
DUBRAVKA KOCANJER / datum: 9. 12. 2015. 18:37

Oton Župančić

ČASNI KOLEDARI

Običaj proslavljamo,

novo ljeto javljamo;

običaju služimo,

s Božićem se družimo.

To su dani srca čista,

Kad nam zlatna zvijezda blista...


[OPŠIRNIJE]



Ivan Cankar, "Moj život"
DUBRAVKA KOCANJER / datum: 9. 12. 2015. 10:52

Učenici 1. razreda srednje strukovne škole,  sa svojom razrednicom Andrejom Lekić,naglas su čitali "Moj život" Ivana Cankara.


[OPŠIRNIJE]



Ivan Cankar , "Zastidio se majke"
DUBRAVKA KOCANJER / datum: 9. 12. 2015. 10:44

Dubravka Lenuzzi edukacijski rehabilitator glasnim čitanjem pripovijetke "Zastidio se majke" namijenjen učenicima srednje strukovne škole pobudila je motivaciju i znatiželju za čitanjem književnih djela slovenskih autora. Ovo je samo jedno od niza druženja koje smo započeli u našoj školskoj knjižnici, razredima i odgojno-obrazovnim skupinama uz glasno čitanje.


[OPŠIRNIJE]



RSS


preskoči na navigaciju