preskoči na sadržaj

Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac

Login
Tražilica
Koliko je sati?
Od vrtića, do srednje

Nagrada grada Karlovca

Dobitnici smo Nagrade grada Karlovca

Oglasna ploča
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 400
O našem gradu

   

Kalendar
« Studeni 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Plan i program za OŠ

Brojač posjeta
Ispis statistike od 19. 10. 2015.

Ukupno: 36439
 

TERAPIJA SENZORNE INTEGRACIJE

„Senzorna integracija je organizacija osjetilne percepcije kako bi se postigla ciljana i smislena radnja.“

„Potrebno je 7-8 godina samokretanja i igre da bi dijete postiglo senzomotorne sposobnosti koje mu služe kao osnova za njegov intelektualni, socijalni i osobni razvoj.“  A. Jane Ayres

Mogući uzroci disfunkcije senzorne integracije mogu nastati u trudnoći, tokom poroda ili nakon poroda, nakon neke bolesti ili nakon ozljede mozga.

Znaci koji ukazuju na prepoznavanje disfunkcija senzorne  integracije:

Dojenačka dob:

- smetnje sisanja i gutanja;

- smetnje sna;

- pretjerani nemir, plakanje ili upadljivo slaba aktivnost;

- odbojnost pri promjeni položaja;

- odbojnost pri dodiru;

-zaostajanje u motoričkom razvoju;

- asimetrično držanje tijela.

Predškolska i školska dob:

-pretjerana osjetljivost na dodirne podražaje, kretanje, vizualne podražaje, zvukove ili nedovoljna osjetljivost pa traži situacije s intenzivnim osjetilnim osjetima, pokazuje premalo reakcija na bol ili se nalazi između ekstrema pretjerane ili nedovoljne osjetljivosti;

- zaostajanje u motoričkom razvoju;

- nespretnost;

- poteškoće u koordinaciji grube i fine motorike u učenju vještina;

- oskudna svijest o tijelu;

- oskudno razvijanje govora, motoričke spretnosti ili uspjeha u školi;

- slaba sposobnost zapažanja;

- slabost koncentracije;

- poteškoće prilagodbe u novonastaloj situaciji;

- problemi ponašanja na duševnom i socijalnom području;

- nedovoljno samopouzdanje.

Putem terapijskih postupaka koji se provode u posebno uređenom kabinetu za senzornu integraciju opremljenom različitim spravama i sredstvima djetetu se daje mogućnost osjećaja osjetilnih iskustava i njihovo zajedničko povezivanje. Dijete putem igre kroz ciljanu podršku terapeuta doživljava uspjeh, stvara nove adaptivnne reakcije, razvija samopouzdanje i samostalnost te postiže značajnije uspjehe u učenju.

Terapija je prilagođena razvojnom stadiju i potrebama djeteta s obzirom na prisutne disfunkcije senzorne integracije, a terapijski ciljevi su prikazani u individualnom PPRSI na temelju kojih se provode terapijske seanse. U izradi IPPRSI su zastupljene sve osobe koje su u neposrednom okružju djeteta i reprogramiranje se vrši svaka tri mjeseca. Praćenje i vrednovanje uspješnosti programa su postignuti rezultati vidljivi na video zapisima i anketnim materijalima. Takav novi visokoučinkovit oblik rada se provodio u našem Centru kroz 2014./2015. šk. God. kroz Program poticanja razvoja senzorne integracije sa polaznicima vrtićkih skupina, učenicima od 1. do 4. razreda OŠ i polaznicima odgojno-obrazovnih skupina.

Pedagog senzorne integracije Darinka Petković.

 

 

preskoči na navigaciju