preskoči na sadržaj

Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac

Login
Tražilica
Koliko je sati?
Od vrtića, do srednje

Nagrada grada Karlovca

Dobitnici smo Nagrade grada Karlovca

Oglasna ploča
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 400
O našem gradu

   

Kalendar
« Studeni 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Plan i program za OŠ

Brojač posjeta
Ispis statistike od 19. 10. 2015.

Ukupno: 36439
 

Logopedska rehabilitacija u Centru

Logopedska rehabilitacija u Centru počinje šk. god. 1975./76. provođenjem logopedske dijagnostike i vježbi, za učenike osnovnoškolske i srednjoškolske dobi.                                              

Od l998. do 2008.god.  Centar je pružao  logopedske usluge  i stručna pomoć djeci, roditeljima i nastavnicima Karlovačke županije. Tijekom 2001./2002.god. provedeno je i Akcijsko istraživanje logopeda, stručnih suradnika i učitelja OŠ grada Karlovca s ciljem pravodobnog prepoznavanja i prevencije teškoća čitanja i pisanja, kao i drugih govorno-jezičnih teškoća, kontinuiranog praćenja i pravovremenog upućivanja na logopedski pregled i terapiju. 

Od šk. god. 1997./98. u predškolskom odgoju i naobrazbi provodi se logopedska rehabilitacija, s naglaskom na pravovremeno uključivanje djece usporenog psihomotornog razvoja u program poticanja govora i jezika, te savjetovanje i vođenje roditelja kroz proces nastanka i razvoja govora i komunikacije uopće.                                                                                        

Zajedno s roditeljima i stručnim timom započinje dugotrajan  put, za svako dijete  jedinstven  i poseban, na kojem se nastoji prevladati što više razvojnih prepreka, a krajnji cilj je ostvariti komunikaciju s djetetom bilo dodirom, gestom, slikom ili govorom. To je most koji nas povezuje i dopušta da uđemo u djetetov svijet.

U predškolskoj dobi stavljamo naglasak na :  
   -  razvoj perceptivno motoričke stimulacije i nadomjesnu komunikaciju
   -  stvaranje akustičko-artikulacijske baze za osnovni leksički fond 
   -  razvoj glasova ranog sazrijevanja
   -  terapijski usmjerene govorno-motoričke igre
   -  početno progovaranje, razumijevanje rečenice 

Pristup djetetu je cjelovit, usmjeren na sva područja njegovog razvoja, a rad  je timski i u njega je uključeno više stručnjaka(defektolog, psiholog, logoped, kineziterapeut, senzorni terapeut). Važnost ranog logopedskog tretmana je u stvaranju temelja za daljnji rad na usvajanju i razvoju govora, jezika i komunikacije uopće; bilo da dijete nastavlja školovanje u Centru ili se uključuje u redovni odgojno-obrazovni program.

Tijekom osnovnoškolskog i srednjoškolskog razdoblja logopedskim postupcima i dalje pomažemo djetetu u jezično-govornom razvoju, razvoju komunikacijskih vještina, kao i u razvoju funkcija odgovornih za učenje čitanja i pisanja te na prevladavanju teškoća koje se pri tome mogu javiti, potpomažući tako njegov uspjeh u odgojno-obrazovnom procesu.

Intenzivno se radi na govorno-jezičnom razumijevanju širenjem zahtjeva te na artikulacijskom, morfološkom, sintaktičkom i semantičkom razvoju i razumljivosti govora poticanjem komunikacijskih vještina u školi i obiteljskoj sredini.                                          

Struktura i složenost jezično-govornih i komunikacijskih poremećaja, vezanih  uz cerebralnu paralizu, Down syndrom, autistični spektar i ostale višestruke teškoće,  zahtijeva fleksibilnost i permanentnu edukaciju, primjenu različitih metoda i pristupa od najranije dobi djeteta do kraja njegovog školovanja.          

Stoga se sve češće koriste različite metode nadomjesne komunikacije koje imaju za cilj poticanje socijalne interakcije i komunikacije, izražavanja osnovnih životnih potreba, učenja te poboljšanja kvalitete života. U logopedskom radu s djecom koristimo: Program modificiranih znakova, predmetnu komunikaciju, predmetne simbole (Tangible Symbol  System), komunikacijske knjige i ploče, Eye Gaze komunikaciju pogledom, Boardmaker Speaking Dynamically Pro, Tobii Communicator (Sono Primo) te terapiju oralnog pozicioniranja ( OPT) za poticanje oralno-motoričkog razvoja uz talktools alatke.                                   

Od samog početka logopedskog rada u Centru, velika se pažnja posvećivala opremanju i stalnom osuvremenjivanju logopedskog kabineta i logopedske prakse novim aparatima, sredstvima i pomagalima, kao i stručnom usavršavanju djelatnika, nazočnošću na skupovima u organizaciji HUD-a, HLD-a, AZOO i Agencije za razvojnu rehabilitaciju te razmjenom stručnih iskustava s logopedima srodnih ustanova u zemlji i izvan nje, kao i aktivnim sudjelovanjem na stručnim skupovima.

U Centru su organizirana predavanja članova Hrvatske udruge za disleksiju, djelatnika Centra za autizam i Centra Suvag Zagreb, kao i kontinuirana nabava stručne literature, za trajno praćenje razvoja i najnovijih dostignuća na području logopedije i srodnih znanosti, a sve u cilju unapređivanja i osuvremenjivanja logopedske prakse s naglaskom na rad s djecom, njihov komunikacijski i govorno-jezični razvoj pri čemu je sve podređeno interesu djeteta.

 

Predmetni simboli (Tangible Symbols)

 

Predmetni simboli predstavljaju aktivnosti, predmete, mjesta, događaje, ljude i sve ono što obuhvaća receptivna i ekspresivna komunikacija.

Najčešće su izrađeni od cijelog predmeta (u manjim dimenzijama) ili dijela predmeta i nalijepljeni na tvrđi karton – karticu. Uz njih možemo staviti i odgovarajuću sliku kako bi dijete gledajući predmetni simbol, s vremenom prenijelo njegovo značenje i na sliku.

Predmetni simboli se koriste u prijelaznom periodu s predmetne na slikovnu komunikaciju (PECS – metoda komunikacije kroz slike). Njihova glavna zadaća je opredmetiti govor i učiniti ga razumljivim djeci s komunikacijskim teškoćama.

Koristimo ih u radu s djecom oštećena vida, zatim onom koja otežano prepoznaju slikovne simbole kao i onom koja trebaju multisenzorni pristup pri usvajanju jezika i govora.

Potiču dvosmjernu komunikaciju, postavljanje zahtijeva, ukazivanje na potrebe, želje i osjećaje, razumijevanje dnevne rutine, reguliranje ponašanja i sl.

Pri izradi i izboru predmetnih simbola uzima se u obzir interes djeteta, njegova ograničenja, kao i stupanj receptivnog i ekspresivnog jezika.

U izradi materijala treba:

  • uočiti djetetove želje, aktivnosti  i potrebe
  • izabrati predmet koji će predstavljati tu aktivnost/potrebu (npr žlica – za jelo)
  • uspostaviti vezu predmet – aktivnost, kao oblik predmetne komunikacije
  • kad je veza čvrsta, krećemo u izradu predmetnih simbola (Tangible Symbols) koji će biti slični korištenom predmetu (npr. žličica zalijepljena na karton – hranjenje)
  • poticati vezu predmetni simbol – aktivnost u svakodnevnim situacijama uz kratku, jednostavnu rečenicu obogaćenu mimikom, gestom, intonacijom i ostalim govornim vrednotama.

 

TOBII DYNYVOX COMMUNICATOR

 

Tobii Communicator je oblik asistivne tehnologije koji sadrži softverski paket namijenjen osobama s komunikacijskim teškoćama.

Ima mogućnost pretvaranja teksta i simbola u govor, a nudi i alate za pristup kompjutoru, e-mailu, telefonu, upravljanju uređajima i sl.

Softverski dio paketa koji je najvažniji i najzanimljiviji za djecu s većim teškoćama u komunikaciji je Sono Primo. Namijenjen je prvoj komunikaciji i nudi izbor situacijske komunikacije temeljene na djetetovom iskustvu. Postoje unaprijed pripremljene stranice (setovi stranica različitih stupnjeva kompleksnosti) koje obrađuju svakodnevne aktivnosti i interese djeteta (hranjenje, oblačenje, kupanje, igru, rođendan, životinje obitelj itd..).

Svaki od danih sadržaja nudi priču, socijalnu skriptu (razgovor), vizualnu scenu, scenu s ključnim riječima, rječnik, razne zabavne igre i aktivnosti. Bitno je reći kako se u svim ponuđenim sadržajima jedne teme,  ponavljaju iste ključne riječi i fraze,  što potiče brže razumijevanje i usvajanje jezika i govora. Djeci je primamljiv ekran osjetljiv na dodir, jasne slike te snimljeni govor koji ih usmjerava na rad i razvija slušnu pažnju.

Također ponuđeni (već gotovi) sadržaji se mogu mijenjati i prilagođavati potrebama djeteta.

Postoje i predlošci za izradu sličnih materijala, kao i mogućnost izrade vlastitih.

U našem Centru Sono Primo koristimo u radu s predškolskim skupinama, kao i s učenicima s višestrukim teškoćama, a sam Komunikator ima šire mogućnosti koje prate djetetov napredak te je primjenjiv i kod školske djece.

I ja želim čitati
DUBRAVKA KOCANJER / datum: 26. 11. 2017. 12:19

[OPŠIRNIJE]



I ja želim čitati
DUBRAVKA KOCANJER / datum: 16. 11. 2017. 16:24

[OPŠIRNIJE]



RSS


preskoči na navigaciju