preskoči na sadržaj

Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac

Login
Tražilica
Koliko je sati?
Od vrtića, do srednje

Nagrada grada Karlovca

Dobitnici smo Nagrade grada Karlovca

Oglasna ploča
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 400
O našem gradu

   

Kalendar
« Studeni 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Plan i program za OŠ

Brojač posjeta
Ispis statistike od 19. 10. 2015.

Ukupno: 36439
 

KINEZITERAPIJA

Kineziterapija je jedna od rehabilitacijskih djelatnosti centra, provodi se kod djece predškolske i školske dobi, te obuhvaća sve polaznike centra do 21. godine života. Terapeutskim  postupcima  kineziterapije tretiramo smetnje i oštećenja  nastala na nivou centralnog ili perifernog lokomotornog sustava. Kineziterapijom potičemo razvoj lokomotornog, psihomotornog i kognitivnog sustava kao jedne cjeline u razvoju ličnosti djeteta. Potičemo razvoj motorike u funkciji životnih situacija s ciljem što veće samostalnosti u svakodnevnom životu i radu.

PROGRAM RADA KINEZITERAPIJE:

Inicijalno stanje motoričkog razvoja
Izrada plana rada i definiranje ciljeva
Medicinska gimnastika vezana uz određenu dijagnostiku
Vježbe  razvojne  motorike : do godinu dana starosti djeteta, do tri godine starosti djeteta, do sedam godina starosti djeteta.
Vježbe orijentacije
Vježbe ravnoteže i koordinacije
Korektivna gimnastika - Schroth tehnika.
Programi: Bobath tehnika, Kabatova metoda,Vojta terapija, refleksoterapija, manipulacije.
Vježbe disanja i opuštanja.
Testovi revalorizacije programa.

REALIZACIJA PROGRAMA UKLJUČUJE:

Dijagnosticiranje motoričkog razvoja s obzirom na dob djeteta
Planiranje programa rada ovisno o dijagnozi i nađenom statusu motoričkog razvoja
Definiranje razvojnih ciljeva
Revalorizacija dostignuća

KINEZITERAPIJA PREDŠKOLSKE  DOBI:

Kineziterapijom potičemo razvoj djeteta od najranije dobi. U našem centru je to vrtićka dob. Često se susrećemo s raznim dijagnostikama: retardatio psihomotorica, Distoni sindrom, pareza, hemipareza, skolioza, kifoza, cerebralna paraliza, nerazvijena  fina motorika, poremećaj koordinacije i ravnoteže, poremećaj orijentacije u  prostoru. Nailazimo na problem poimanja slike vlastitog tijela, disperzne pažnje s udruženim hiperkinetičnim ponašanjem. Ovako kompleksna dijagnostika uvjetuje raznoliki terapeutski program s individualnim pristupom i ciljanim vježbama medicinske gimnastike.

Provodimo i opće motoričke vježbe s ciljem poticanja općeg motoričkog razvoja predškolaca:

- Osnovni  program  razvoja  koordinacije, ravnoteže i orijentacije u prostoru
- Izvršavanje jednostavnih motoričkih zadataka: puzanje, kotrljanje, hod na petama i prstima, sunožno skakanje, čučnjeve i dr.
- Vježbe spretnosti: prepreke, provlačenje, uspinjanje, prebacivanje, hod  po  gredi. 

Dijete prati redoslijed  radnje uz vođenje i kontrolu.
Motoričke igre i opću motoričku stimulaciju provodimo u paru ili u manjim  grupama od najviše tri učenika.

KINEZITERAPIJA UČENIKA ŠKOLSKE DOBI:

Učenike školske dobi obuhvaćamo kineziterapijom vezano uz dijagnostiku ili nastale deformacije lokomotornog  sustava organa: skolioze, kifoze, loše držanje tijela i deformacije vezane za koljena, kukove, stopala.  Kod nađene deformacije važno je dijagnosticirati da li je ta deformacija funkcinalna ili strukturalna, te kojeg je stupnja.  O tome ovisi  planiranje programa i provođenje programa medicinske gimnastike.  Nova metoda Scroth tehnike pokazuje odlične rezultate kod sklioza i kifoza većeg  stupnja.

KINEZITERAPIJA S DJECOM OBOLJELOM OD CEREBRALNE PARALIZE:

Posebna kategorija su djeca s cerebralnom paralizom. Rad s tom populacijom  zahtjeva poseban defektološki pristup i provođenje kineziterapije po principima   Bobath tehnike, terapije po Vojti i refleksoterapije općenito. Kompleksna problematika zahtijeva multidisciplinarni pristup tima stručnjaka te kineziterapiju koja ulazi u sva područja rada s djecom oboljelom od cerebralne paralize.

Kineziterapija je vrlo važna djelatnost našeg Centra i neophodni postupak u procesu rehabilitacije djece s teškoćama u razvoju. Sva dosadašnja postignuća ukazuju na potrebu većeg i bolje opremljenog prostora, te daljnjeg stručnog usavršavanja na tom području.

Prof.defektolog, Biserka Kenfelj

preskoči na navigaciju