preskoči na sadržaj

Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac

Login
Tražilica
Od vrtića, do srednje

 

Dobitnici smo Europske nagrade za inovativno poučavanje

Dobitnici smo Nagrade grada Karlovca

Dobitnici smo priznanja Vitez tolerancije

O našem gradu

 

  

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 19. 10. 2015.

Ukupno: 118970
Podrška ostvarenju jednakih mogućnosti u obrazovanju za učenike s teškoćama u razvoju – ATTEND

 

Ponosni smo sudionici projekta ATTEND. Voditelj projekta u našem Centru je ravnatelj Volodymyr Kubinskyy, a koordinator je Ivana Lukić stručni suradnik logoped. 

Projektu “Podrška ostvarenju jednakih mogućnosti u obrazovanju za učenike s teškoćama u razvoju” – ATTEND (eng. kratica za Assistive Technologies In Education) prioritetni je zadatak opremanje ustanova sudionika projekta, centara za odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju Republike Hrvatske, asistivnim tehnologijama u svrhu pružanja visokokvalitetnog obrazovanja učenicima, kao i obrazovanje djelatnika ustanova sudionika projekta za korištenje asistivne tehnologije.

Opći cilj projekta

Podržati stvaranje učinkovitih preduvjeta koji doprinose jednakim obrazovnim mogućnostima za djecu s teškoćama u razvoju i njihovom boljem i uspješnijem uključivanju u društvo.

Specifični cilj projekta

Poboljšati obrazovanje djece s teškoćama u razvoju osiguravanjem pristupa digitalnim asistivnim tehnologijama, kao i adekvatnom i učinkovitom korištenju tih tehnologija u obrazovnim aktivnostima djece s teškoćama u razvoju.

Trajanje projekta

Od 1. srpnja 2021. do 30. travnja 2024.

Segmenti projekta 

  1. Upravljanje projektom
  2. Opremanje ustanova sudionika projekta asistivnom tehnologijoma
  3. Obrazovanje obrazovnog osoblja u ustanovama sudionicima projekta za uporabu asistivnih tehnologija u obrazovanju i općenito u radu s djecom s invaliditetom
  4. Provođenje kampanje za podizanje svijesti javnosti o važnosti inkluzivnog obrazovanja djece s posebnim obrazovnim potrebama uz osiguranje vidljivosti projekta

Dionici projekta

Ustanove za odgoj i obrazovanje

Sudjelovati u projektu mogu ustanove koje opisom i djelatnošću zadovoljavaju dva kriterija kriterija:

  • ustanove za odgoj i obrazovanje koje provode programe odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u razvoju, ali izvan redovnog sustava, odnosno bez integracije djece u redovnu nastavu u školama
  • ustanove koje provode odgojno-obrazovne programe s djecom s teškoćama u razvoju, a ne samo rehabilitaciju.

Pojedinačni korisnici projekta

Izravni:

  • odgojno-obrazovni djelatnici ustanova sudionika projekta koji će koristiti asistivne tehnologije u svom radu s djecom s teškoćama u razvoju
  • ravnatelji ustanova sudionika projekta koji će podržati opremanje ustanove koju vode, obrazovanje svojih djelatnika i kvalitetnije obrazovanje učenika podržano asistivnim tehnologijama.

Neizravni:

  • učenici s teškoćama u razvoju – korisnici ustanova sudionika projekta koji će koristiti asistivne tehnologije u svom obrazovanju čime će ostvariti bolje mogućnosti za integraciju u obrazovni sustav i društvo u kojem žive
  • ostali: roditelji, učenici bez teškoća u razvoju, osnivači ustanova sudionika projekta (lokalna samouprava) i šira javnost.

Ustanove u projektu

U projektu sudjeluju 34 škole i centri za odgoj i obrazovanje Republike Hrvatske koje su iskazale interes za sudjelovanje i s CARNET-om potpisale ugovor o sudjelovanju u projektu “Podrška ostvarenju jednakih mogućnosti u obrazovanju za učenike s teškoćama u razvoju”.

Što uključene ustanove dobivaju projektom?

Sve ustanove koje su uključene u projekt bit će opremljene digitalnom asistivnom opremom za obrazovanje i rad sa štićenicima ustanove – djecom s teškoćama u razvoju.

Odgojno-obrazovno osoblje i ravnatelji ustanova sudionika projekta će kroz projekt biti educirani i umreženi nizom radionica, online aktivnostima, ali i susretima za razmjenu znanja i iskustava što će uključenim ustanovama biti temelj za buduće suradnje i projekte.

Uz opremu će ustanove sudionici projekta dobiti i podršku stručnjaka s Fakulteta elektrotehnike i računarstva i Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta u korištenju dobivene asistivne tehnologije u svom radu.

Aktivnosti projekta usmjerene na vidljivost i promociju asistivnih tehnologija koristit će ustanovama sudionicima projekta zbog svoje posvećenosti podizanju svijesti svih dionika i šire javnosti o izazovima u obrazovnom sustavu koji se odnose na stvaranje jednakih mogućnosti za djecu s teškoćama u razvoju i njihovo uspješnije uključivanje u društvo.

Obveze ustanova u projektu

Sve uključene ustanove imat će značajnu dobrobit od projekta u smislu

  1. opremanja novom asistivnom tehnologijom za rad s djecom s teškoćama u razvoju
  2. stjecanja znanja i razvoja kompetencija svojih zaposlenika​
  3. proširenja mreže kontakata
  4. stvaranja mogućnosti za nove suradnje.

No, kako bi se osiguralo učinkovito i visokokvalitetno obrazovanje djeci iz ustanova sudionika projekta, kao i njihovim djelatnicima za korištenje asistivne tehnologije, ključna je uloga zaposlenika, ravnatelja i edukatora-rehabilitatora te drugih djelatnika koji su spremni za korištenje novih tehnologija i pristupa poučavanju.

Stoga je važno da svaka ustanova sudionik projekta aktivno sudjeluje u aktivnostima projekta i ispunjava sljedeće obaveze vezane uz: 

  • dobivenu opremu: čuvanje opreme, održavanje u svakodnevnom radu, posjedovanje police za osiguranje imovine pokretnina za opremu dobivenu kroz projekt i održavanje opreme nakon isteka produženog jamstva u periodu od 5 godina nakon završetka projekta
  • obrazovanje: aktivno sudjelovanje u obrazovnim aktivnostima i događanjima organiziranim u sklopu projekta uživo i online
  • suradnju s CARNET-om i projektnim partnerima.

Oprema

Kroz projekt su planirane aktivnosti opremanja ustanova sudionika projekta asistivnom tehnologijom, kao i ostalom IKT opremom za primjenu u redovitim obrazovnim ili terapijskim aktivnostima uključenih ustanova. Nabavka i isporuka opreme odvijat će se u nekoliko koraka.

Obrazovanje

Uz opremanje ustanova sudionika projekta asistivnom tehnologijom, odgojno-obrazovni djelatnici i ravnatelji ustanova obrazovat će se o mogućnostima njene primjene u odgojno-obrazovnom radu s djecom.

Obrazovanje odgojno-obrazovnih djelatnika provodit će se putem radionica organiziranih u ustanovama sudionicima projekta i regionalno, te na daljinu putem e-tečajeva i webinara. Obrazovanje će obuhvatiti teme kao što su prednosti i mogućnosti koju donosi digitalna asistivna tehnologija u odgojno-obrazovnom radu s djecom s teškoćama, ali i izobrazbu o konkretnim načinima primjene pojedine vrste asistivne tehnologije koju će svaka ustanova sudionik projekta dobiti za rad sa svojim korisnicima.

Važan faktor za uspješnu primjenu novih tehnologija i uspješno uvođenje novih metoda i oblika poučavanja u odgojno-obrazovnom radu upravo je razmjena znanja i iskustava između praktičara, pa će u sklopu provedbe obrazovnih aktivnosti veliki naglasak biti na osiguravanju susreta djelatnika ustanova sudionika (uživo i virtualnih) koji provode odgojno-obrazovni rad s djecom u ustanovama sudionicima projekta.

Uključivanje u obrazovne aktivnosti

Sve radionice, e-tečajevi i webinari bit će objavljeni u CARNET-ovom sustavu za organizaciju i praćenje edukacije – EMA. Djelatnici ustanova sudionika projekta svoje sudjelovanje u pojedinoj obrazovnoj aktivnosti prijavljuju putem sustava EMA korištenjem svog elektroničkog identiteta u AAI@EduHr sustavu. Ustanove sudionici projekta bit će unaprijed obaviještene o obrazovnim aktivnostima planiranim za njihove djelatnike.

Partneri

Nositelj projekta je Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET, a provodi ga u partnerstvu i suradnji s relevantnim akademskim institucijama: Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom i Fakultetom elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, uz pomoć i stručnost partnera s Islanda: Grada Reykjavik (Odjela za obrazovanje i mlade).

Financiranje projekta

Projekt „Podrška ostvarenju jednakih mogućnosti u obrazovanju za učenike s teškoćama u razvoju“ se većim dijelom (85 %) financira iz Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora (EGP), a manjim dijelom (15 %) iz državnog proračuna.

EGP financijski mehanizam pridonosi smanjenju društvenih i gospodarskih nejednakosti u Europi te istovremeno jača bilateralnu suradnju između država darovateljica (Norveška, Island i Lihtenštajn) i država korisnica. Temelj za uspostavu EGP financijskog mehanizama je Sporazum o Europskom gospodarskom prostoru iz 1994. godine koji je Islandu, Lihtenštajnu i Norveškoj omogućio sudjelovanje na zajedničkom europskom tržištu. Sporazumom je utvrđen zajednički cilj smanjenje društvenih i gospodarskih nejednakosti u Europi te jačanje suradnje među europskim zemljama.

Republika Hrvatska je ulaskom u Europsku uniju dobila mogućnost pristupanja Europskom gospodarskom prostoru (EGP). Pregovori oko pristupanja završeni su u travnju 2014. godine potpisivanjem Sporazuma o sudjelovanju u EGP-u čime je Republici Hrvatskoj omogućeno korištenje sredstava iz EGP financijskog mehanizma.

Dana 17. rujna 2020., potpisan je Programski ugovor za program Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva, u sklopu kojeg se provodi i predefinirani projekt “Podrška ostvarenju jednakih mogućnosti u obrazovanju za učenike s teškoćama u razvoju” (eng. Enhanced Tools for Creating Equal Opportunities in education for Pupils with Disabilities), vrijedan 3,5 milijuna eura.

izvor:CARNet https://www.carnet.hr/projekt/attend/

Sretan dan edukacijskih rehabilitatora
Dubravka Kocanjer / datum: 1. 3. 2024. 14:19


[OPŠIRNIJE]



Trening na Islandu
Dubravka Kocanjer / datum: 20. 2. 2024. 14:10


[OPŠIRNIJE]



Prva komunikacijska ploča u Karlovcu
Dubravka Kocanjer / datum: 19. 12. 2023. 14:07


[OPŠIRNIJE]



Era digitalne zrelosti
Dubravka Kocanjer / datum: 8. 5. 2023. 13:28

[OPŠIRNIJE]



RSS


preskoči na navigaciju