preskoči na sadržaj

Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac

Login
Od vrtića, do srednje

 

Dobitnici smo Nagrade grada Karlovca

Dobitnici smo priznanja "Vitez tolerancije"

O našem gradu

 

  

Kalendar
« Studeni 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Plan i program za OŠ

Brojač posjeta
Ispis statistike od 19. 10. 2015.

Ukupno: 57557
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
ORGANIZACIJA RADA CENTRA ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE DJECE I MLADEŽI – KARLOVAC
Autor: Sanja Čorak, DUBRAVKA KOCANJER, 4. 9. 2020.


ORGANIZACIJA RADA

CENTRA ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE DJECE I MLADEŽI – KARLOVAC

 

Sukladno preporukama HZJZ provoditi će se sve potrebne higijensko-zaštitne mjere u prostoru škole koje će se modificirati prema izmjenama i dopunama preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo kao i prema odredbama lokalnog stožera civilne zaštite.

Djelatnici škole su odgovorni za provođenje preporučenih higijensko–zaštitnih mjera. Sva novonastala pitanja usklađivat će se s lokalnim stožerom.

Roditelji učenika trebali bi slijediti sve upute, učiniti sve kako bi svoju djecu upoznali s potrebom održavanja razmaka, redovnog pranja ruku, čuvanja vlastitog i tuđeg zdravlja. 

Za djelatnike škole starije životne dobi i s kroničnim bolestima preporuča se stalno nošenje zaštitne maske ili vizira te konzultacije i savjetovanje s liječnikom obiteljske medicine.

Nastava će biti organizirana u dvosmjenskom modelu rada – mala i velika smjena će se izmjenjivati na tjednoj razini ujutro i poslijepodne.

 

ORGANIZACIJA RADA COODIM

 

JUTARNJA SMJENA STALNO

vrtić

1.oos

9.oos

10.oos

 

SMJENA A

1./2./3. r. OŠ

4. R.OŠ

2.OOS

3. OOS

4.OOS

6.OOS

 

SMJENA B

5./8. R.OŠ

6.R OŠ

7.R.OŠ

5.OOS

7.OOS

8.OOS

srednja škola (prema rasporedu)

(U srednjoj školi Centra važi poseban raspored teoretske nastave, tehnologije zanimanja i praktične nastave u radnim organizacijama).

Obzirom na dostatnu veličinu prostora/učionica zbog koje je moguće održavati socijalnu distancu, učenici u razrednim odjelima ne trebaju nositi zaštitne maske za vrijeme izvođenja nastave.

Maske će obavezno nositi učenici koji dolaze u školu javnim prijevozom kao i učenici u PSP-u u slučaju da je nemoguće čuvati neophodnu distancu u prostoriji koja je podijeljena fizičkim pregradama u tri dijela.

U slučaju da se kod učenika primijete simptomi povezani s COVID – 19 te će biti izdvojeni u unaprijed predviđenu prostoriju u školi, uz nadzor učitelja odjela, gdje će dočekati roditelja/skrbnika koji će biti pozvan od strane djelatnika škole. Centar je odredio na svakome katu po jednu prostoriju za izdvajanje učenika sa simptomima do dolaska roditelja/skrbnika. O navedenom će biti obaviješten nadležni epidemiolog i liječnik obiteljske medicine.

Za učenike s kroničnim bolestima roditeljima se preporuča konzultacije i savjetovanje s pedijatrima, liječnicima obiteljske medicine, prema potrebi i školskim liječnikom.

Roditeljski sastanci se neće održavati uživo, već unaprijed uhodanim postupkom on line.

Produženi stručni postupak (PSP) će raditi prema uputama HZJZ-a i MZO-a.

Poticanjem senzorike u tjednom rasporedu rada mogu biti obuhvaćeni učenici/polaznici predškolskog odgoja i naobrazbe isključivo iz istih odgojno-obrazovnih grupa - princip „mjehurića - balončića”.

Po dolasku u školu, kod primopredaje učenika razrednik će izmjeriti temperaturu i zaprimiti od roditelja informaciju o pokazatelju temperature izmjerenoj kod kuće te evidentirati prema uhodanom postupku. Prednost ima način mjerenja na ulazu u školu koji provodi razrednik/medicinski djelatnik Centra. Medicinski djelatnik mjeri i evidentira tjelesnu temperaturu zaposlenika škole. Roditelji učenika kao i posjetitelji (ugovorni pružatelji usluga, održavanja i kontrole; predstavnici ustanova i javnih službi) evidentiraju se na ulazu u školu i obavljaju proceduru dezinfekcije obuće i ruku, mjerenja/upisa temperature.

Prema Preporukama koje su dostupne na stanicama Ministarstva na  poveznici https://mzo.gov.hr/vijesti/modeli-i-preporuke-za-rad-u-uvjetima-povezanima-s-bolesti-covid-19-upedagoskoj-skolskoj-godini-2020-2021/3916  u našim uvjetima rada, učenik nakon ulaska u ustanovu i dezinfekcije odlazi do hodnika učionice i prostora za ostavljanje jakni i obuva papuče. Učenik bi trebao držati obuću u kojoj je došao u zatvorenoj plastičnoj vrećici. Škola može imati i plastične nazuvke (navlake za obuću) u slučaju da neki od učenika zaboravi preobući. 

Preporuča se korištenje dva ulaza u školu, a raspored ulaza bit će organiziran prema zdravstvenom statusu učenika (raspored odjela bit će dostupan na oba ulaza). U slučaju prijeke potrebe ili izvanredne situacije moći će se koristiti dodatna dva ulaza kroz školsku blagovaonicu i srednjoškolski praktikum.

Obvezna je dezinfekcija ili pranje ruku za sve koji ulaze u prostor škole. Dezinficijense ne koriste djeca rane i predškolske dobi, niti učenici koji imaju promjene na koži ruku ili ako dezinficijens kod njih izaziva nelagodu. Također, upotrebu dezinficijensa kod učenika svakako treba nastojati ograničiti na dezinfekciju kod ulaska u školu te se nikako ne treba primijeniti više od dva-tri puta dnevno za učenike od 1.-4. razreda osnovne škole.

Organiziran je i raspored korištenja toalet prostora za odjele po katovima i smjenama, uvažavajući osobitosti razvoja i dostupnost pomoćnika u nastavi.

Za učenike će biti organizirani individualni veliki odmori, bez školskog zvona i malih odmora. Učenici ne mijenjaju učionice, ostaju u svom prostoru. Učenici različitih razreda/OOS ne mogu biti uključeni ni u jednu zajedničku aktivnost. U školskom vrtu i na sportskom igralištu ne dozvoljava se miješanje različitih razreda/OOS – regulirat će se rasporedom korištenja školskog vrta, sportskog igrališta i dječjeg igrališta.

Preporuča se izbjegavanje korištenja klimatizacijskih i ventilacijskih uređaja koji izazivaju kovitlanje i miješanje zraka.

Raspored školske prehrane organizirat će se u dva dijela (po katovima) u razrednim odjelima u svakoj smjeni. Školski meni i termini konzumiranja hrane precizirat će se nakon odgovora MZO-a na upit osnivača u predmetu trajanja školskog sata kao i voznog reda javnog prijevoza. Povjerenstvo za ŠMK dat će prijedlog ravnatelju Centra.

U određenim danima potrebno je uvažiti broj učenika koji su privremeno oslobođeni pohađanja nastave ili se primjenjuje model 3+2. Razrednik je dužan predati navedene podatke povjerenstvu za ŠMK.

Ovisno o pogoršanju zdravstvenog stanja i nemogućnosti dolaska (prijevoza) u školu, učitelj će održavati online nastavu za te učenike. Online nastava primjenjivat će se za pojedine učenike u određenim iznimnim okolnostima (privremenim ili povremenim) kada zbog objektivnih razloga učenik nije u mogućnosti doći na nastavu u učionicu.

U slučaju nemogućnosti zapošljavanja edukacijskog rehabilitatora, odnosno nestručne zamjene,  nastavu u kući vršit će razrednik na daljinu. Nastavu u kući dozvoljeno je organizirati u kući, ali i na daljinu.

Za učenike koji spadaju u izrazito vulnerabilnu skupinu (na temelju liječničke potvrde) kao i za učenike koji su odsutni iz škole jer su COVID pozitivni i koji su u samoizolaciji, organizira se nastava na daljinu.

Predmetni nastavnici moći će održavati nastavu u okviru blok satova. U obzir će se uzeti mišljenje (preporuka) stručnog tima Centra u suradnji s predmetnim učiteljem s ubrajanjem psihofizičkih mogućnosti učenika u odnosu na duljinu trajanja blok sata.

Ovisno o uvjetima i voznom radu javnog prijevoza (autobus, vlak) učenici će imati mogućnost odlaska na raniji prijevoz ili ostanka u školi uz nadzor učitelja do termina prijevoza.

Razrednici i voditelji će provjeriti status prijevoza i vozni red učenika.

Pojedini satovi bit će evidentirani uz prilagodbu provedbe sukladno epidemiološkim okolnostima. (izobrazba u obavljanju poslova, socijalizacija, TZK). Rehabilitacijski postupci provodit će se i za vrijeme nastave.

Bit će organiziran i pojačano kontroliran raspored dolaska i odlaska učenika u Centar (primopredaja roditeljima). 

Transfer učenika školskim vozilom organizirat će se prema nasušnim potrebama u optimalnom opsegu s ubrajanjem normi kapaciteta vozila, broja učenika u istovremenom prijevozu kao i vremena za dezinfekciju i provjetravanju vozila nakon svake vožnje.

Kod pojave znakova bolesti dijete/učenik ili djelatnik ostaje kod kuće, javlja se telefonom izabranom liječniku obiteljske medicine ili pedijatru koji odlučuje o daljnjim postupcima. O navedenom roditelj ili djelatnika telefonom obavještava ustanovu. Ako se znakovi bolesti jave tijekom boravka u ustanovi, odmah se pozivaju roditelji učenika, a učenik ostaje u određenoj prostoriji sve do dolaska roditelja, uz nadzor učitelja.

Medicinske maske i viziri su potrebni odgojiteljima/učiteljima samo ako dijete/učenik razvije znakove bolesti tijekom boravka u ustanovi, dok je oboljelom djetetu/učeniku potrebno osigurati masku (ako narušeno zdravstveno stanje djeteta/učenika omogućuje nošenje maske). U tom slučaju se to dijete/učenik/ izolira u zasebnoj prostoriji dok po njega ne dođe roditelj/staratelj, a odgojitelj/učitelj/ koji nadzire dijete/učenika treba koristiti vizir, masku i jednokratnu pregaču. U skladu s mišljenjem Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo vizir ne može zamijeniti masku, nego se može koristiti jedino zajedno s maskom radi dodatne sigurnosti

Do daljnjeg su zabranjeni svi posjeti ustanovama (kazališne predstave, „Ruksak pun kulture” - ne odnosi se na sudjelovanje online). Našu 60. obljetnicu djelatnosti škole proslavit ćemo bez sudjelovanja učenika drugih škola. Uz postignut dogovor s MZO-om da financijska sredstva za tu svrhu nećemo vraćati, već možemo proslaviti prema vlastitom programu slavlja.

Za zaposlenike škole potvrdu za utvrđivanjem statusu bolovanja utvrđuje obiteljski liječnik i o tome  izdaje adekvatnu dokumentaciju, a ukoliko se radi o utvrđivanju radne sposobnosti na duže vrijeme uslijed epidemije, potrebno se obratiti nadležnim službama medicine rada.

Jasne upute za protokol postupanja škole, liječnika i roditelja u slučaju da se pojave simptomi zaraze kod učenika Centra nalaze na kraju ovog dokumenta. Možete ih pročitati također i u dokumentima nadležnog ministarstva.

Rad vrtića u pedagoškoj godini 2020./2021.

Vrtić Centra počinje sa neposrednim radom 07.09.2020.s dnevnim rasporedom od 7:00-14:30 (neposredni rad, individualni rehabilitacijski postupci) prema unaprijed dogovorenom tjednom i dnevnom rasporedu za svako dijete koji će se dogovoriti s roditeljima.

U prvom tjednu pohađanja (od 07.09.-11.09.) počinju polaziti djeca koja nastavljaju polaziti vrtić; u drugom tjednu (od 14.09-18.09.) počinju polaziti novoupisana djeca sa odgodama školovanja (četvero djece).U trećem tjednu počinju polaziti novoupisana mlađa predškolska djeca.

Sva djeca će polaziti vrtić prema utvrđenom (individualnom) rasporedu dolazaka koji će se unaprijed dogovoriti sa svakim roditeljem.

Djeca se po dolasku preuzimaju na dvorišnom ulazu u zgradu, dovodi ih jedan roditelj te im se mjeri temperatura, a roditelj izvještava o izmjerenoj temperaturi kod kuće.

Rad u Centru prilagođavat će se novim uputama MZO-a i HZJZ-a koje će pratiti promjene epidemiološke slike u županiji i Republici Hrvatskoj.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 24. kolovoza 2020. godine Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije Covid-19 vezano za rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2020./2021. Sve su mjere propisane na način da se djeci i mladima s maksimalnom mogućom sigurnošću osigura nastava u ustanovama, a ne na daljinu. Rad u dječjem vrtiću i školi u sadašnjim epidemiološkim uvjetima, uz poštovanje ovih uputa, smatra se jednako sigurnim za djecu/učenike i zaposlenike kao i rad od kuće, odnosno ostanak kod kuće kada nisu na snazi mjere potpunog zatvaranja.

Znakovi koji upućuju na moguću zarazu COVID-19 su:

            • povišena tjelesna temperatura (po pazuhom > 37,2)

            • simptomi respiratorne bolesti - kašalj, poteškoće u disanju, grlobolja

            • poremećaj osjeta njuha i okusa

            • gastrointestinalne smetnje (proljev, povraćanje i bol u trbuhu, posebno kod manje djece).

Kod pojave navedenih znakova bolesti dijete/učenik ili djelatnik ostaje kod kuće, javlja se najprije telefonom izabranom liječniku obiteljske medicine, odnosno pedijatru koji odlučuje o testiranju prema liječničkoj indikaciji.

O navedenom roditelj ili djelatnik telefonom obavještava ustanovu. Kod sumnje na povišenu tjelesnu temperaturu te kod pojave akutnih simptoma zarazne bolesti (npr. kašalj, poteškoće u disanju, poremećaj osjeta njuha i okusa, proljev, povraćanje) neophodno je djetetu u dječjem vrtiću ili školi izmjeriti tjelesnu temperaturu. Ako se znakovi bolesti jave tijekom boravka u ustanovi, odmah treba pozvati roditelja te dijete/učenika izolirati u prikladnoj prostoriji do dolaska roditelja.

Oboljeli djelatnik odmah napušta ustanovu.

Ravnatelj odmah javlja nadležnom epidemiologu/školskom liječniku:

            • svako grupiranje osoba sa sumnjom na COVID-19 (dva i više djelatnika i/ili djece/učenika sa sumnjom iz iste sobe/učionice/hodnika i sl.) kao što se to radi i u slučaju drugih zaraznih bolesti koje se obavezno prijavljuju u Republici Hrvatskoj, a prema Listi zaraznih bolesti čije je sprečavanje i suzbijanje od interesa za Republiku Hrvatsku

 

            • svaku pojedinačnu potvrđenu infekciju COVID-19 djelatnika, odnosno roditelja. isti imaju obavezu žurno javiti ravnatelju ustanove. Kod pojedinačnog slučaja pojave simptoma koji mogu upućivati na zarazu COVID-19, odgojno-obrazovna skupina/razredni odjel u pravilu nastavlja dalje s odgojno-obrazovnim radom, dok se kod grupiranja osoba sa znakovima bolesti postupa sukladno mišljenju liječnika.

Kada se kod djeteta/učenika ili djelatnika utvrdi zaraza COVID-19, postupa se sukladno odluci nadležnog epidemiologa što, između ostalog, znači da se za sve osobe kod kojih se utvrdi da su bile u bliskom kontaktu sa zaraženom osobom u vrijeme kada je osoba mogla biti zarazna izriče mjera aktivnoga zdravstvenog nadzora u samoizolaciji.

Roditelji su dužni izmjeriti tjelesnu temperaturu djetetu svaki dan prije dolaska u ustanovu te u slučaju povišene tjelesne temperature ne smiju dovoditi dijete u ustanovu, već se javljaju ravnatelju ustanove i izabranom pedijatru/liječniku obiteljske medicine radi odluke o testiranju i liječenju djeteta.

Učenici starije dobi u SŠ sami mjere temperaturu, pod nadzorom roditelja. Učenici viših razreda, a posebno punoljetni učenici prema individualnim sposobnostima samostalno mjere tjelesnu temperaturu, pod nadzorom roditelja. Napominjemo da će se navedene Upute i mjere prilagođavati aktualnoj epidemiološkoj situaciji, kao i svim novim preporukama relevantnih institucija, posebno Svjetske zdravstvene organizacije.

U navedenim Uputama Centra sve su mjere propisane na način da djeca i mladi s maksimalnom sigurnošću nastave novu školsku godinu u ustanovama, a ne na daljinu.  Zaključno, navedene mjere obuhvaćaju: ulaz u ustanovu, propisani razmak, obvezu izvođenja odgojno-obrazovnoga rada unutar jedne odgojno-obrazovne skupine, mjere vezano uz čišćenje, pranje ruku i dezinfekciju.



Izvor: Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju